השכרת ציוד » טאבלטים » טאבלט של סמסונג או אייפד?
בחירת טאבלט - ipad מול סמסונג

טאבלט של סמסונג או אייפד?

ככל שהזמן חולף מחשבי הלוח המוצעים רק הולכים ומשתבחים, ובשנת 2020 מככבים כמה דגמים מתקדמים במיוחד.

אמנם השקת האייפד הראשון ב 2010 הייתה אמנם מהפכנית, מיצבה את אפל בראש שרשרת המזון הדיגיטלית והעניקה לה יתרון של כמה חודשים טובים על פני כל יצרן מוצרי טכנולוגיה אחר. אבל כפי שכולנו שמנו לב מצב זה לא נמשך יותר מדי זמן, וחודשים ספורים לאחר מכן יתר יצרני הטכנולוגיה המרכזיים החלו לספק מחשבי לוח משלהם.

השכרת טאבלטים

חברת "אפל" תבעה כמה חברות שייצרו טאבלטים בשל הפרת פטנטים. ובכל זאת התחום המשיך להתפתח וכיום ניתן להשיג מחשבי לוח מתוצרת חברות כגון Samsung, Microsoft, Amazon, Goole, Xiaomi, Huawei, ואחרות. אגב, לטענת החברות המתחרות באפל, יש רק דרך אחת אפשרית לייצר מחשב לוח – ולכן קשה להימנע מפיתוח תכונות ופיצ'רים דומים.

במידה והינכם ניצבים מול רכישה או השכרת טאבלט ומתלבטים בין ipad לסמסונג, המאמר הזה בשבילכם. ראשית, כדי להפוך את הבחירה שלכם לחכמה ומוצלחת – עוד לפני שתקיימו סקר שוק, כדאי לכם להגדיר לעצמכם את המטרות ובעצם את הצרכים שלכם מהטאבלט.

ראשית כדאי לקחת בחשבון כי מחשבי לוח על כל סוגיהם מצריכים תחזוקה שוטפת ולעיתים אף טיפול במעבדה המספקת שירותי תיקון למחשבי לוח אלו. בעיקר כשמדברים על תחזוקת טאבלטים מדובר על עדכון המערכות והאפליקציות – דבר אשר מבוצע באופן שונה עבור טאבלטים מיצרנים שונים.

שנית, כדאי להכיר את מגוון המכשירים והיצרנים הקיימים בתחום הטאבלטים. אמנם בראשית 2010 כאשר אמרתם או שמעתם את המילה "טאבלט" עדיין לא היו לאפל מתחרים, וזה היה המצב במשך כמה חודשים טובים כך שעד היום יש המקשרים אוטומטית את המילה "טאבלטים" לאותו iPad קלאסי. אבל אם אתם עומדים לרכוש או לשכור טאבלט כיום, אתם עומדים מול שוק מאוד שונה של מכשירים שבו יש שחקנים כמו סמסונג ומייקרוסופט אשר משקיעים משאבים רבים על מנת "לנגוס" בעוגה, ולמעשה המגמה היא עלייה בפופולריות המתחרים על חשבון מכשירי האייפד שאמנם עדיין נמצאים בשימוש נרחב אך רחוקים מלהחזיק בבלעדיות כלשהי בתחום כיום.

טאבלט בחירה
אמנם ב 2010 המילה "טאבלט" הייתה מקושרת לחלוטין ל iPad אך כיום השוק מאוד שונה וקיימים מכשירים רבים מתוצרת שחקנים כגון סמסונג ומייקרוסופט אשר משקיעים משאבים רבים בפיתוח חלופות לאייפד.

מה הופך את האייפד לטאבלט יוקרתי ומאוד קל לשימוש?

עדכוני האפליקציות ומערכת ההפעלה הם שניים מיתרונותיו המרכזיים של ה iPad ע"פ שאר מחשבי הלוח בשוק.

יתרון ראשון – לאפסטור יתרון מאוד חשוב בתחום האפליקציות מכיוון שהוא מכיל אפליקציות אשר מותאמות במיוחד לריצה על אייפד. לשם השוואה, נביט על תאימות אפליקציות האנדרואיד – שם קיימת בעיה בנושא זה משום שחלק גדול מהאפליקציות הזמינות בחנות ה-Play של גוגל לא באמת נועדו לשימוש על טאבלט מבוסס אנדרואיד, ורובן הגדול פשוט מיועדות לסמארטפונים ולא יותר מכך.

יתרון שני – כאמור עדכוני התוכנה הם נושא חשוב ובאפל זה מתבצע בצורה יחסית מאוד חלקה. על מה מדובר? בגדול יצרני הטאבלטים מסוגלים בזכות עדכוני התוכנה שהם משחררים לתת מענה לבאגים קיימים, להרחיב את יכולות המכשיר, ואף לשפר את ביצועיו. לעיתים עדכוני גרסא משנים באופן דרסטי את ממשק המשתמש – דבר אשר בדרך כלל תורם לא מעט לשימושיות ויעילות המכשיר. חשוב לציין כי עדכוני התוכנה המדוברים מבוצעים דרך האינטרנט ויורדים ישירות למכשיר, ללא צורך בחיבורים חיצוניים אחרים או פעולות טכניות נוספות. באייפד המשתמשים נהנים מעד כ-3 שנות עדכוני תוכנה ואף יותר. אין יותר מדי דברים שיכולים להשתבש שכן העדכונים זמינים להפצה ולשימוש ע"י הצרכנים באופן מיידי עם שחרורם ע"י אפל, וזה עובד כך גם אם עדכונים ל iOS מערכת ההפעלה של ה iPad כך שהמשתמשים תמיד נשארים מעודכנים.

האם טאבלטי אנדרואיד גם נוחים לשימוש?

בסמסונג ובמכשירי אנדרואיד בכלל אמנם יש גם עדכונים אבל בתדירות נמוכה יותר ובעיקר כשאתה קונה מכשיר אתה לא יודע עד מתי היצרן ימשיך לשחרר עבורו עדכונים. מצד שני, גוגל בתור מפתח מערכת ההפעלה "אנדרואיד" דוחקת בחברות לשחרר עדכונים ולאפשר למשתמשים לקבל מהמכשירים שלהם יותר.

מצד שני, גם באייפד יש חסרונות – למשל: אפשר למצוא את המוגבלות עבור כל מי שרוצה להעביר קבצים בין הטאבלט למחשב ללא תוכנת iTunes.

לסיכום, מי שהמחיר מהווה עבורו פרמטר חשוב ולמעשה מקווה לרכוש או לשכור טאבלט במחיר נמוך – הרי שיימצא שטאבלטים של סמסונג נותנים יותר בפחות כסף.

טאבלט סמסונג